swaggiebieber

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

One chans with you.-Chapter one.

Av One Chance With you - 3 juni 2012 21:02

*PIIP PIIP PIIP*

Jag suckade högt och stängde av klockan. Eller rättaresagt,krossade sönder den.

Jag skulle sommar jobba,på mammas jobb. I en blomster affär. I en hel vecka. Det kanske inte är så dåligt endå? Men jobbigt,första sommarlovs veckan så ska man jobba. Inte den bästa starten.

Jag ställde mig upp och gick fram till min lilla garderob som stod i hörnet av rummet. Jag nuddade alla kläderna med mina fingertoppar. Vad skulle jag ha? Jag skulle jobba i en blomster affär,då skulle man inte direkt klä upp sig.

Det får bli ett par jeans och ett vitt linne. Jag tog på mig det snabbt och borstade håret. Kletade på lite mascara och börade gå ner för trappan. Jag gick in till köket där mamma sitter och smuttar på sitt kaffe. "Godmorgon." Säger hon och ler trött mot mig. "Godmorgon mamma." Svarar jag och sätter mig ner framför henne. "Sover pappa och olivia?" Frågar jag och mamma nickar. "Såklart dom gör,klockan är bara halv åtta." Jag nickar som svar och häller upp fil i min skål. Och sen lite mùsli. Jag tar en tugga och njuter av maten. Mammas hemma lagade musli är det bästa som finns,verkligen. "Ashley,du får rappa på lite,är du snäll. Vi ska åka om en kvart." Säger mamma och går ut ur rummet. "Okej!" Skriker jag och äter upp det sista. Jag ställer in den ljupa talriken och skeden i diskmaskinen innan jag går och borstar tänderna. "Klar?" Mamma sticker in huvudet till toaletten och kollar mig. "Japp." Svarar jag och hon nickar. Vi båda går ner till hallen. Jag sätter på mig mina vita,eller kanske just nu grå,coverse och jeans jacka. "Kan vi åka?" Undrar mamma och jag nickar. Jag öppnar sätet fram och bredvid förarsätet och sätter mig där. Mamma sätter sig på andra sidan och startar bilen. Hon backar ut på våran parkering. Jag sätter på radion och The A Team,Ed Sheeeran sätts på. Jag nynnar till låten och känner hur mamma ler stort. "Du borde verkligen satsa på musiken,du har en gudomlig röst!" Säger mamma när låten är slut. "Mamma,sluta. Du vet att jag inte kommer satsa på det!" Svarar jag och hon suckar. "Varför inte?" Jag himlar på ögonen. "Mamma,jag kommer göra det som jag tycker är roligt!.." Börjar jag. "Som vaddå?" Avbryter mamma mig. "Jobba på en bar?,Mamma jag har ju sagt det typ 85 gånger?" Mamma suckar ännu högre. "Vill du ha kompisar?" Frågar hon efter ett tag. "Uhm,ja?" Svarar jag. "Jobba då inte på en bar! Man får inte vänner du! Bara ligg kompisar!" Jag drar in andan. Sa just mamma "Ligg kompisar"? "Jag vet! Men man kan få kompisar ändå?" Hon ska precis börja snacka men jag avbryter henne. "Vi snackar inte om det här nu,vi ska jobba tillsammans jag vill vara kompis med dig då mamma,snälla?" Hon ler snett. "Du har rätt,vi ska jobba tillsammans." Jag nickar och ler. En sak jag verkligen hatar är att bråka med min familj. Det suger verkligen.

-

Klockan var ungefär snart halv ett och jag skulle få sluta klockan ett. "Så,vad ska du göra efter jobbet då?" Frågar mamma och sätter sig bredvid mig. "Går kanske till bibloteket.." Svarar jag och tuggar på ett salladsblad. "Ska Chaz och Ryan med?" Jag rycker på axlarna. "Vet inte,ska kolla." Jag drar upp min mobil och letar upp Ryans nummer. Jag knappar in massa ord och trycker på skicka. "Hänger du med till bibblan sen?,ska fråga Chaz." Min mobil plingar till och jag trycker på Ryans namn. "Visst,Chaz är med mig så han hänger med,när ska vi ses?" Jag kollar på mamma. "När slutar jag?" Hon kollar på klockan. "Du kan gå nu,vi ses hemma." Säger hon och ler milt. "Om 5 minuter?" "Visst,ses." Jag ställer mig upp och tar min väska. "Jag går till bibblan nu mamma,vi ses hemma." Säger jag och pussar henne på kinden. Hon svarar med ett lätt hej då. Jag går ut ur det lilla huset som står i hörnet. Jag går över gatan och går in till bibloteket. "ATLANTAS BIBLOTEK." Jag hälsar på kvinnan som står i det lilla hörnet och sorterar böcker. Böcker har alltid vart min bästa vän. Allt är så tyst,lugnt. Man kan tänka på sina privat saker. "Ashley!" Jag vänder mig om och får se Ryan och Chaz. Jag springar fram till dom och kramar dom. Mina allra bästa vänner. Det finns inga andra,ärligt. Jag skulle inte kunna klara mig utan dom. Vi går till våran hörna. "Fantasy.". Vi alla tar en bok och sätter oss vid ett bord. "Är det kul att jobba i en blomsteraffär?" Frågar Chaz och jag rycker på axlarna. "Typ,eller jag vet inte. Endel kunder är snälla och endel bara skumma och läskiga...så jag vet inte." Svarar jag och dom nickar. "Men det är sommarlov!" Säger Chaz glatt och jag skrattar. "Ja,Chaz,vi vet." Ryan och jag brister ut i skratt. Chaz har alltid varit den glada typen. Han är nästan aldrig ledsen.

Vi hade suttit i bibbla ungefär 2 timmar när vi bestämmde oss för att gå hem. Vi ställer tillbaka böckerna och börjar gå mot ingången. "Nämen,Ashley." Jag stannar. Dom. Nej. Dom får inte vara här. Jag vänder mig om och får se Jenny.


Vet,kanske inte bästa kapitlet! Jag lovar,det ska bli längre! Men måste sticka till skolan om 5 minuter,så var bara tvungen o lägga ut den! Oh,vad ska Jenny göra? Och vem är hon?

Kommentera!

 

 
 
IIWYB.

IIWYB.

4 juni 2012 15:48

Jättebra! :) <3

http://iiwyb.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av One Chance With you - 4 juni 2012 20:04

Ryan svängde in på en parkering ungefär 5 minuter här i från. Så ingen skulle sno den,vilket dom kan göra. Vi gick ut ur bilen och började gå mot ET. När vi ungefär var framme stannade jag. Ryan och Chaz kollade konstigt på oss. "Har ni med er era fe...

Av One Chance With you - 4 juni 2012 16:03

Jag kollade ösäkert på henne och till svar får jag ett flin. "Ashley,jag trodde du hade lov?" Säger hon och slänger med håret. Jag sväljer hårt. "Det..har jag också." Svarar jag och hon tar och lägger en hand för hennes mun. "Oj,förlåt!" Säger hon ir...

Av One Chance With you - 3 juni 2012 20:45


Ashley Jensen är en tjej på 17 somrar.  Hon bor i Atlanta med sin familj. Mamma,Anna,Pappa,Olle och lilla syster Olivia. Hon hänger väldigt mycket i bibloteket och framstår som en tönt för alla andra. Hennes två bästa kompisar,Ryan och Chaz ...

Av One Chance With you - 3 juni 2012 18:55

Hej till min nya blogg! Jag som bloggar här är en tjej på 11 somrar och snart 12! Jag bloggar även på: Biebzfreak.blogg.se och Truebieberlove.blogg.se! Men ville testa på bloggplatsen.se! :) Jag kommer då skriva olika noveller om Justin Bieber,nä...

Om bloggen!


Hej o välkommen till SwaggieBieber! Här kommer jag skriva olika noveller om Justin Bieber! Min första novell heter "One chanse with you." Hoppas du gillar den. Var inte rädd för att ställa en fråga! Jag svarar ärligt! Kopiera gärna inte! Tack!

Har du en fråga?

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Missat något?

Noveller och annat!

Åren här!

Andra bra bloggar!

Noveller:

  Novell: One chans with you.

Handling:

Ashley Jensen är en tjej på 17 somrar. Hon bor i Atlanta med sin familj. Mamma,Anna,Pappa,Olle och lilla syster Olivia. Hon hänger väldigt mycket i bibloteket och framstår som en tönt för alla andra. Hennes två bästa kompisar,Ryan och Chaz. Men Ashley har ett problem. Alkohol,sprit och droger. Hon kan inte sluta. Festa är hennes passion. Hennes mamma tycker att hon borde försöka komma in i musiken för att hon har en röst som en ängel. Till slut vinner mamma och Ashley bestämmer sig för att gå med i musiken. Men en dag kan förändras hennes liv. När en kille kommer in och ska försöka göra ett skivkontrakt med henne. Vem vet? Kommer hennes liv vändas upp och ner? Eller kommer allt vara som förut?

Black Moustache

Ovido - Quiz & Flashcards