swaggiebieber

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

One chans with you.-Chapter two.

Av One Chance With you - 4 juni 2012 16:03

Jag kollade ösäkert på henne och till svar får jag ett flin. "Ashley,jag trodde du hade lov?" Säger hon och slänger med håret. Jag sväljer hårt. "Det..har jag också." Svarar jag och hon tar och lägger en hand för hennes mun. "Oj,förlåt!" Säger hon ironist och himlar med ögonen. Jag sneglar mot Ryan och Chaz som bara står där,tysta. Säger inte ett knyst. "Vad gör du här då? Pluggar?" Det sista säger hon med avsmak. Hennes vänner börjar fnittra och Jenny med. Jag skakar lätt på huvudet. "Nej.." Börjar jag. "Jag...skulle bara hämta en sak!" Avslutar jag och Jenny nickar. "Visst,men vi ses." Säger hon och går förbi mig. Hon stannar två meter i från mig och vänder på huvudet. "Juste,hälsa din familj." Säger hon innan hon går. När hon är borta från synhåll suckar jag högt. "Varför frågade du inte vad hon gjorde här?! Varför sa du inte imot?!" Utbrister Chaz och jag suckar. "Jag..jag vågar inte helt enkelt. Det går bara inte." Jag kollar på Ryan som står stilla och kollar ner på sina skor. Han har alltid varit kär i Jenny. Såklart. Hennes bruna hår ligger platt på hennes axlar. Hennes kropp. Hon är snygg enligt alla andra killar. "Kom igen,så farligt var det väl inte..?" Säger jag till slut för att avbryta den pinsamma tystnaden. "Jaja." Muttrar Chaz tillbaka. Jag suckar och går mot dörren. "Förlåt!" Jag vänder mig om och ser Chaz ansikte. "Det gör inget." Svarar jag och han ler mot mig. Ryan kommer fram till oss. "Så,vad ska ni göra i kväll då?" Frågar Ryan och kollar på mig och Chaz. "Vet inte,mamma och pappa är borta,så ensam hemma." Svarar Chaz och ett leende sprids på mina läppar. "Vad sägs om att festa?!" Utbrister jag glatt och Ryan suckar. "Festa? Första sommarlovs dagen?" Jag nickar. "Det kan ju inte bli bättre! Är ni med?" Ryan suckar. "Okej,för din skull." Jag ler stort. "Chaz?" Han nickar. "Visst,för din skull." Jag ler stort. "Jippi!" Säger jag glatt och vi brister ut i skratt.


"Hemma!" Skriker jag och stänger ytterdörren. Jag går in till köket där mamma och pappa sitter. "Vart är Olivia?" Frågar jag och mamma möter min blick och ler. "Hos Diana." Svarar hon kort och jag nickar. "Jo,jag,Chaz och Ryan ska ut i kväll,går det?" Frågar jag. "Vart då?" Svarar mamma snabbt och jag suckar. "Till..ET." Svarar jag kort och hon suckar. "Varför kan du inte stanna hemma och mysa med film,med familjen?" Frågar mamma ledsamt och jag rycker på axlarna. "Jag vill spendera min första lov dag med mina bästa kompisar!" Svarar jag. Pappa möter mammas blick. "Anna,låt henne festa i kväll. Hon är snart 18 år. Vuxen människa." Säger han milt och jag nickar. Pappa har rätt. Jag är 18 år snart,om 5 månader! "Jaja,okej,i kväll! Men i morgon är du hemma!" Svarar mamma tillslut och jag ler stort. "Tack!" Säger jag och kramar om mamma o pappa. "Men drick inte för mycket bara!" Varnar pappa mig och jag himlar med ögonen. "Jag lovar." Jag springer snabbt upp till mitt rum och sätter på spotify. Marina & the Diamonds-Primadonna får eka i hela rummet. Jag sjunger med och loggar in på facebook + twitter.

Jag skriver ett snabb sak på twitter och går fram till min garderob.

 

Vad ska jag ha på mig? Efter några minuters letande så bestämmer jag mig för en kort klänning.

Jag sneglar mot klockan,Halv nio. Skit,redan?! Jag tar på mig klänningen snabbt och sätter på plattången och låter den vara en stund. Jag tar upp min mobil och knappar in ett sms till Chaz. Efter några minuter så får jag svar.

ifaketext.com" src="http://ifaketext.com/img/lc22cpwr.jpg" alt="" width="401" height="602" />

Jag nickar lätt och sneglar mot klockan. Kvart i nio. Jag tar upp min plattång och börjar platta allt mitt hår. Efter det så går jag in till toan i mitt rum och kletar på lite smink. När jag går ut ur toan är klockan 3 minuter i nio så jag bestämmer mig att gå ut och ställa mig. Jag tar ner mina klackskor från hyllan och sätter på mig dom. Jag går ner och in till vardagsrummet där hela familjen sitter. När kom Olivia hem? Hon brukar alltid vara så glad? Har Diana tagit all kraft från henne eller? Haha! "Jag går nu!" Säger jag och får alla blickar på mig. "Ska du se ut sådär?" Frågar mamma och jag nickar. "Ja,man brukar se ut så? Jag kommer hem i kväll,ok?" Svarar jag och alla nickar. Jag går ut till hallen och sätter på mig skorna. Jag kollar mig snabbt i hall spegeln och ler stort. Jag öppnar dörren och får se Ryans bil på uppfarten. Jag ler för mig själv och går fram till bilen. Jag öppnar baksätet och sätter mig. "Tjena Grabbar!" Säger jag och dom ler. "Hej Ash!" Svarar Chaz och jag suckar. "Du vet vad jag tycker om det namnet!" Säger jag och skrattar. "Men är ni beredda för att festa loss?!" Frågar jag och dom nickar. "Alltid!" Svarar dom mun i varandra. "Okej,Here we come ET!" Skrattar jag och Ryan backar ut ur parkeringen. I kväll skulle det bli den bästa kvällen någonsin.


Kapitel två! Som jag sa,mycket längre! För det var det väl? :) Kommentera gärna nu! Jag vet inte riktigt när Justin kommer in men kanske i kapitel 3-4? Vi får se! :D

    

 
 
IIWYB.

IIWYB.

4 juni 2012 20:17

Jättebra! <3

http://IIWYB.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av One Chance With you - 4 juni 2012 20:04

Ryan svängde in på en parkering ungefär 5 minuter här i från. Så ingen skulle sno den,vilket dom kan göra. Vi gick ut ur bilen och började gå mot ET. När vi ungefär var framme stannade jag. Ryan och Chaz kollade konstigt på oss. "Har ni med er era fe...

Av One Chance With you - 3 juni 2012 21:02

*PIIP PIIP PIIP* Jag suckade högt och stängde av klockan. Eller rättaresagt,krossade sönder den. Jag skulle sommar jobba,på mammas jobb. I en blomster affär. I en hel vecka. Det kanske inte är så dåligt endå? Men jobbigt,första sommarlovs veckan ...

Av One Chance With you - 3 juni 2012 20:45


Ashley Jensen är en tjej på 17 somrar.  Hon bor i Atlanta med sin familj. Mamma,Anna,Pappa,Olle och lilla syster Olivia. Hon hänger väldigt mycket i bibloteket och framstår som en tönt för alla andra. Hennes två bästa kompisar,Ryan och Chaz ...

Av One Chance With you - 3 juni 2012 18:55

Hej till min nya blogg! Jag som bloggar här är en tjej på 11 somrar och snart 12! Jag bloggar även på: Biebzfreak.blogg.se och Truebieberlove.blogg.se! Men ville testa på bloggplatsen.se! :) Jag kommer då skriva olika noveller om Justin Bieber,nä...

Om bloggen!


Hej o välkommen till SwaggieBieber! Här kommer jag skriva olika noveller om Justin Bieber! Min första novell heter "One chanse with you." Hoppas du gillar den. Var inte rädd för att ställa en fråga! Jag svarar ärligt! Kopiera gärna inte! Tack!

Har du en fråga?

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Missat något?

Noveller och annat!

Åren här!

Andra bra bloggar!

Noveller:

  Novell: One chans with you.

Handling:

Ashley Jensen är en tjej på 17 somrar. Hon bor i Atlanta med sin familj. Mamma,Anna,Pappa,Olle och lilla syster Olivia. Hon hänger väldigt mycket i bibloteket och framstår som en tönt för alla andra. Hennes två bästa kompisar,Ryan och Chaz. Men Ashley har ett problem. Alkohol,sprit och droger. Hon kan inte sluta. Festa är hennes passion. Hennes mamma tycker att hon borde försöka komma in i musiken för att hon har en röst som en ängel. Till slut vinner mamma och Ashley bestämmer sig för att gå med i musiken. Men en dag kan förändras hennes liv. När en kille kommer in och ska försöka göra ett skivkontrakt med henne. Vem vet? Kommer hennes liv vändas upp och ner? Eller kommer allt vara som förut?

Black Moustache

Skapa flashcards